30 juni 2012

Mossväck

Mossa är mjukt och skönt men inte alltid så fint.
Det finns ställen som jag inte vill att den ska finnas
tex i gräsmattan, i rabatterna och framför allt inte mellan allt plattorna.
I några år har jag vattnat med mossväck "RoundUp" men nu var måttet rågat. 
När tom mossan blommar har de gått för långt.

Fram med den vassa, vassa kniven och något underlägg att sitta på och sen var det bara och börja.
Timmar susar förbi och solen skiner från en klarblå himmel och jag har ingen solkräm.
Resultatet blir fint, mellan plattorna alltså men jag ser ut som en röd tomat!!!
Dumt!!!

Jag har haft sällskap av maken som har klippt häcken och i år blev det rejält.
Just nu är där inga blad kvar och den ser allmänt tråkig ut men den repar sig
och lagom till semestern är den fin igen.

Det känns så skönt när man har fått det fint och jag unnade mig ett glas rosé i eftermiddags solen.
Extra lyxigt är det att kunna cykla hem till goda vänner och ånjuta en god middag och trevligt sällskap.
Jag är lyckligt lottad!

 Spännande fördrink!
 Goda vännerna Pia och "Nane"
 Maken och Malin
 Jag och Patrik
 Fint pynt i trädgården
Stora fruktfatet!
Det är verkligen lyx att äta jordgubbar och söt vattenmelon.
Visst blir man sugen!

Det var den första ljumma sommarnatten och vi satt ute tills vi cyklade hem mitt i natten.
Tack för en trevlig kväll och jag ser framemot nästa äventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina