12 juni 2012

Nybakade studenter

Idag var det dax att fira två studenter!!!

Vädret var verkligen på vår sida - solen strålade och värmde gott!
Stora Syster och jag hade fixat och donat hela eftermiddagen med blommor och presenter
och när klockan närmade sig utspark stod vi på skolgården
och väntade på de lyckliga studenterna!
En efter en kom de utspringande och var såå sprudlande glada.
Det är en underbar känsla att äntligen vara klar med skolan.
Först ut var Olle...
...och hans stolta familj
Sedan var det Oscars tur...
... och hans stolta familj.
Goda vänner som kört långväga från Göteborg för att gratulera!
Stora Syster hade några vänninor som hon gratulerade på skolgården med blommor och skumpa
Hon längtar till det är hennes tur nästa år (och även jag)
Och ljudnivån på skolgården, den var HÖG!
Och stämningen var lycklig och glad!
Jag och kära Vivi. Även jag hade gjort ett nytt klädinköp inför studenten.
Min underbara blus kommer från MQ och märket Zoul.

Nettan och Stewe är väldigt kreativa och tillsammans
hjälptes vi åt att skapa en tavla till Olle som blev "As Nice".
Dammsugare och chokladbollar i stora lass!
Och dekorativt upplagt!!!

Framåt kvällningen körde Maken och hämtade Lille Bror på Kastrup.
Jag hade verkligen längtat efter honom, 2 veckor i London är lång tid.
Och jag styrde stegen mot nästa student skiva...
..som var hemma hos Oscar.
Den manliga delen av familjen slöt upp efter en timme och det blev kramkalas.
Lille Bror pratade i ett och helt plötsligt gick det upp för mig att det var såhär det var,
hans eviga pladdrande.
Han hade så mycket att berätta om sina 2 veckor i London och orden tog aldrig slut.

Nästa år är det vår tur att ställa till med student fest.
Jag har samlat på mig lite ideér och uppslag.
Nu gäller det bara och komma ihåg det till nästa år.
Att få lov att vara med och fira ungdomarna är väldigt roligt är ärofyllt.
Vi har sett dem sedan de var små, små pojkar och varit med under deras resa till vuxenlivet.
Nu är de på väg ut i vida världen och har en massa roliga händelser framför sig.
Ett stort grattis och lycka till!

1 kommentar:

  1. Åh, vilklet fint fotot på Krille och dig!

    Hoppas att du fick många tips till Emmas student nästa år!
    Jag kan säga att Olles tavla verkligen blev "AsNice" när den blev klar!!!
    En riktig hit!!

    Tack för lånet av kak-ställningen. Visst blev det festligt!?

    Tack för att ni kom!
    Idag såg jag att du klätt påsen i matchande papper. Jag trodde att det var en färdigköpt påse - Du är allt piffig du!

    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina