17 juni 2012

Starr operation

Lång frukost är min favorit av alla måltider!
Vi bara pratar och pratar om allt möjligt och dagens samtals ämne var 
studenten nästa år och makens stundande 50 års dag.
Nu har vi minnet färskt från årets studentskivor och det gäller att anteckna
det som vi gillar allra bäst och försöka komma ihåg till nästa år.
Men som sagt var - disken stod och väntade på mig från gårdagens festligheter 
och innan jag var klar så hade det blivit lunch tid...

Min mor har precis blivit opererad för grå starr så på dagens agenda stod ett besök hemma hos henne.
Dessutom har jag inte tackat henne ordenligt för att hon tog med sig 
Lille Bror till London och allt roligt som de hittade på.
Skolavslutnings tårtan fick följa med men innan den slank ner blev det lunch.
 Ägg, sparris, skinka och ost - smarrigt och gott
Stora Syster är alltid pigg på att hänga med hem till mormor.
Och vi hade även planerat in en liten körlektion på eftermiddagen.
Så det var bara och bälta sig och hålla i sig för nu börjar det blir lite hastigheter.

En liten tur på vår motions slinga har jag också hunnit med.
Nu börjar jag bli bättre i mina knä och efter att jag har gjort
sjukgymnastik och stretchat i några veckor känns det lagom att öka belastningen nu.

Nu väntar det fotboll - Danmark & Tyskland.
Nu får vi heja på våra grannar istället för det känns som det är tvär kört för Sverige.

1 kommentar:

  1. Go Carina go, jag hejar på dig istället. Lycka till i motionspåret. För mig får det bli motioncykel istället för mig och mitt onda knä/ Puss och kram Systeryster

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina