14 juni 2012

Blommigt till glasögon

Älskade Lille Bror har verkligen haft en trevlig och upplevelserik resa till London.
Han har pratat och berättat om saker hela tiden och flera gånger har
han varit i Cath Kidston affären och gått rundor.
Han ville så gärna handla något till sin familj men sakerna från Cath Kidston är så dyra.
Men den allra sista dagen var de i Windsor och där finns en
STOR butik och han hade pengar kvar och då slog han till.
 Han visste att jag behövde ett nytt glasögon fodral.
Han valde ett blommigt eftersom det är Cath Kidstons kännetecken med alla dessa blommor.
 Det var alldeles perfekt, lagom stort och passade mina glasögon utmärkt.
Mitt mamma hjärta spricker av lycka och stolthet.
Hela tiden har han velat handla något till oss och gått och funderat i 2 veckor
vad hans pengar kan räcka till.
Jag kommer alltid att ha detta fodral med mig och det kommer alltid påminna mig om
en liten son som var överlycklig för att han fick resa till London och hälsa på kusinen.

Förberedelserna inför morgondagens skolavslutning är avklarade.
Fika är inhandlad, lemoncurden är kokad och som nu ligger och "gonar" till sig i tårtan.
Tårtan ska dekoreras med vispgrädde och jordgubbar men det blir först imorgon.
Nu är det god natt som gäller.
Resten av familjen sover men jag var bara tvungen att stilla mitt "blogg" behov.

1 kommentar:

  1. Vilka upplevelser för honom, förstår att han har mycket och berätta.
    Fin present du fick, skulle också blivit glad.
    kram

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina