22 juni 2012

Midsommar frukost

Meteorologerna fick rätt!
Här i Skåne regnade det i stort sett hela dagen.
Visst är det typiskt.
Hela veckan har det varit fint väder och så idag, när vi ska fira midsommar är det regn.
Men vi har tur, för vi har ett uterum och idag åt vi brunch där, i sällskap av regnet.
 Sill, ägg, räksallad och en massa gott bröd, ostar och framför allt
JORDGUBBAR!!!
Det är så förknippat med midsommar för mig.
Ingen midsommar utan jordgubbar!
Idag fick jag ett litet paket levererat, nästan som ett skepp kommer lastat
Med vaddå?
Fina skålar från Modesto.
Jag är något av en porslings fetischist..och framför allt skålar.
De är så lätta och handla, kostar inte skjortan och det är roligt att servera ur fina skålar.
Just nu är det lite rabatt på RIF design skålar hos Modesto.

Då var det dax att ta tag i nästa ilandsproblem.
Vad ska jag har på mig ikväll då?
Den klänningen som jag hade beställt var lite för liten över armen så det blev ratad.
Lille Bror och jag begav oss till Entré i Malmö och det blev några inköp,
både för mig och för honom.
Mycket rea varor kvar i butikerna.
Jag handlar väldigt sällan kläder men idag var jag lite sugen och då gäller det att passa på.
Nöjda och glada körde vi hem och förberedde oss för kvällens drabbning.
Ni vet - håret ska fixas, det ska stykas lite och naglarna ska poleras.

Ha en skön midsommar kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina