1 juli 2012

Jordgubbar till självplock

Lille Bror är stolt som en tupp - en stor skål med jordgubbar som han plockat själv!


God kväll alla läsare
Just nu är det EM final i fotboll på TV och vi sitter tillsammans hela familjen.
Det är två olika läger - 2 st håller på Italien och 2 st håller på Spanien.
Men det ser lite dåligt ut för Italien för tillfället, med 1 kille mindre på planen.
Men inget är klart och matchen är inte över förrän domare blåser i sin pipa.

 Dagens projekt har varit en fortsättning på att rensa bort mossan mellan plattorna.
Det är ingen energi kick att göra det men resultatet är en istället.
Jag får tänka på det och det gör att jag fortsätter.

Idag har mina barn gjort mig stolt och oehört lycklig!
De har cyklat till Lund och plockat jordgubbar.
Vilken glädje det skänker mig som mamma,
att de skapar egna minnen och gör aktiviteter tillsammans.
Det gör mig glad och varm om hjärtat och se den värmen och tillgivenheten
som de visar för varandra.
Jag njuter när jag hör hur de samtalar med varandra.


Nu är det fint på gångarna på tomten och jag går runt och ler för mig själv.
Det är fint och rent och det gillar jag.
Jag har även fått upphängt mitt nya fågelbad, utanför köksfönstret.
Nu kan vi sitta inne och se småfåglarna ta sig ett litet dopp.
Krukorna har fått lite tillskott med nya växter,
mitt fina symaskinsbord har blivit tvättat och borstat.

Jag känner mig nöjd med helgen.
Det är svårt att vara något annat.
Solen har strålat från en klarblå himmel
Trädgården har fått sig ett "lyft"
och vi har umgåtts tillsammans och med goda vänner.
Och vi har av avnjutit barnens jordgubbar till en god middag.
Det är allt detta som gör livet värt att leva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina