28 juni 2012

Semifinal 2 EM 2012

Idag är det dax igen, Semifinal 2 mellan Tyskland och Italien.
Undrar vem som vinner.
Rent spontant tror jag det är Tyskland men man vet aldrig.
Gårdagens match avslutade med straffar och det är aldrig roligt när det händer.
Det känns så orättvist på något sätt... men någon måste vinna.

Idag har Lille Bror inte haft något att göra.
Han var själv nere på badet en sväng för att se om där var någon som han kände men det var folktomt.
Det känns inte bra när jag sitter på jobbet och han är här hemma helt själv och uttråkad.
Vi får se imorgon om han lyckas skaka fram någon kompis.
Många är bortresta eller har redan gett sig iväg på utflykt - tradigt.
Jag kan kanske ta ledigt imorgon så kan vi hitta på något.
Vi får se.

Nu är månadens räkningar är inskickade och överlever vi en månad till.
Det är mycket, alldeles för mycket pengar som bara rinner iväg,
bara genom att vi bor och har en vardag.
Det är mycket "media" kostnader och ibland så undrar - har vi normala media kostnader?
Ni vet, mobiltelefoner, internet, TV boxar, TV avgift och dylikt.
Lägger man ihop dessa kostnader på ett år så blir hur mycket pengar som helst.
Det känns som om jag vill göra revolt men till vilken nytta.
Det drabbar bara mig själv.
Buuuuhuu... :-(

Jaja, nog gnällt om det.
Nu kom Lille Bror hem från träningen och jag ska gosa lite med honom.

Toddelo
Ha en skön kväll, i solen, för en gångs skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina