15 juni 2012

Skolavslutning

Idag var det äntligen dax, den dagen alla barn och ungdomar har längtat efter.
Skolavslutning och sommarlov!
Stora Syster for iväg till Lund och resterande av familjen begav oss till Lille Brors skola.
Det är förmodligen sista gången som vi får vara med på skolavslutningen
och jag ser tillbaka på dessa åren med glädje i hjärtat.
Vi har haft förmånen att ha våra barn i en skola med underbar personal
som tar hand om barnen och ser till individen.
Idag var solen framme och gav oss det bästa tänkbara vädret.
 Lille Brors klass hade först lite sånguppvisning i klassrummet.
 Lille Bror hade nyinköpt hatt, dagen till ära.
Hela klassen samlad för sista gången.
 Lille Bror och hans klasslärare.
Han har varit en fantastisk lärare och vilken grund han har gett barnen och stå på.
 Fullt av barn och föräldrar på skolgården
Värmen är underbar. Vi är så svältfödda på värme...
Klänning från H&M, ballerina skor från ECCO och min favorit väska, en Mulberry.
Efter skolavslutningen stegade vi hem till oss och förberedde fikan.
Den är en kär tradition som vi alla gillar.
Syster Yster och Kusin Sofie var också med och firade sommarlov
Nästa år får jag förmodligen vara hemma själv och förbereda fika
och så dyker barnen upp när de är färdiga med sina respektive avslutningar.
Var sak har sin tid och jag njuter så länge jag får vara med.
 Min goda jordgubbs tårta!!!
I år hade jag fyllt den med ett lager hemmagjord lemoncurd som fullkomligt smälte i munnen.
Och naturligtvis jordgubbar och grädde.
Stora Syster är nöjd och glad och vi är så stolta över henne och hennes betyg.
Ett år kvar i skolan och det är bara och kämpa på.

2 kommentarer:

  1. Här råder det också sommarlovsstämning. Härligt!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin fest du ordnat för barnen!!
    Kan sakna den där känslan med skolavslutning, jordgubbstårta mm. Nu får jag vänta tills det blir barnbarn. ;-)
    Ha en skön lördag!
    Kram Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina