26 juni 2012

Allsång på Skansen

Jaha, vad har denna dagen bjudit på.
Lite av allt möjligt faktiskt.
Vaknade med världens betong klump till skalle vilket gjorde att jag åt frukost hemma,
vilket jag inte brukar göra, och det hjälpte.
Hjärnan behövde väl lite energi.

Arbeta, arbeta hela långa dagen och äntligen hemma i hemmets lugna vrå.
Stora Syster hade lagat middag och jag har varit och handlat middag.
Jämn fördelning tycker jag!
Men klockan åtta var det dax
Sommarens TV höjdpunkt
En skäggprydd skåning intog scenen tillsammans med bla. Laleh och Agnes.
Tänk att det har blivit en sådan TV succé.
För 15-20 år sedan var det ingen som tittade och nu tittar var och varannan.
Trevligt, trevligt!

Nu sitter jag här i valet och kvalet om jag ska snöra på mig skorna
och bege mig ut på en liten promenad.
Jag måste erkänna att jag inte är speciellt sugen.
För visst måste man vila lite ibland.
Snälla säg JAA!

4 kommentarer:

  1. Sorry! Jag säger: UUUT!
    Du kommer att känna dig såååå nöjd efteråt!
    Kram på dig!
    //Nettan

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Nettan idag. Har själv spenderat två timmar med mina stavar ute i skogen. Fruktansvärt jobbigt MEN ack så skönt det var att sitta och titta på Måns när han sjöng in sommaren....
    Kämpa på vännen.

    Kram Vivi

    SvaraRadera
  3. Det är ju skönt efteråt men jag hade nog gjort som dig, hoppat promenaden. Allsången = Svensk sommar! Tyvärr har jag aldrig varit där men den finns med på min önskelista.

    Önskar dig en fin dag!

    Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera
  4. Idag blir det första gången jag ser på Allsång, för i år. :) Och har min favoriter Amanda Fondell med... :)

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina