16 juni 2012

Ingen stress

En lördag i sakta mak och förberedelser inför kvällens gäster = livet på en pinne!
Lille Bror var rejält trött efter gårdagens LAN natt och
somnade som en stock efter jag hämtat honom klockan elva.
Halv fem fick jag väcka honom och det tog ett tag innan han blev människa.
Maken och Stora Syster var iväg på fotbollsmatch men
dessvärre blev det ännu en förlust.
Nu känns det som om de behöver en vinst.
Hur svårt ska det vara att sätta bollen i boll,
säger jag från kanten... :-)

Trots dagens värme är det fortfarande för kallt att sitta utomhus.
Nu längtar jag efter varma och ljumma sommarkvällar!!!
De är mer än välkomna...
 Min goa arbetskamrat Maria och hennes Benny.
 Till förätt serverade vi en varm brietårta med rödlök, tomater, valnötter och balsamvinäger
tillsammans med goda kex och spansk Sangria.
 Grillat och två goda sallader.
Två nya, spännande sallader som jag har hittat på, en med zuccini som legat i marinad
och en med bacon, selleri och nötter.
Men kvällens höjdpunkt var rabarbertårtan med ett mandelmassa täcke + vispgrädde.
Framåt småtimmar kom regnet och då blir det ganska HÖG ljudnivå
i uterummet, det smattrar på rejält.
För en gångs skull lät jag disken stå till nästa dag.
Jag blev så akut trött så jag somnade,
tom så hårt att jag missade när Stora Syster kom hem från sin lördagskväll.
Så kan det gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina