18 juni 2012

Blöt som en kråka

From idag tänkte jag inleda min morgon med lite stretch övningar.
Jag är alltid väldigt stel och musklerna drar lite till höger och vänster.
Jag måste öva upp min smidighet och varför inte göra det på morgonen.
I helgens tidning så läste jag att 15 minuters yoga på morgonen
var den bästa medicinen för en stel och värkande kropp.
Det är absolut värt ett försök och idag startar jag!!!
Heja mig!
Annars är läget lugnt på alla fronter.
Har ni ätit några jordgubbar ännu?
De är som bäst nu - skynda och smaka på sommarens guld!
Lille Bror och jag har gjort en deal.
Varje dag när jag kommer hem från jobbet så ska vi ut och promenixa i 1 timme.
Han var inte speciellt ivrig när jag landade hemma idag men det är lite svårt att backa ur första dagen!
Men jag kände mig rejält "omkörd".
Han traskade på med STORA steg och gick ifrån mig ganska fort.
Sen ville han jogga lite och det klarar jag inte av så han stack iväg vilket han gjorde rätt i.
För helt plötsligt öppnade himlen sig och regnet stod som spön i backen.
Jag blev blöt som en kråka och mascaran rann längs kinderna, värsta krigsmålning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina