6 juni 2015

Yoga och Mindfulness kurs

Gårdagens studentfest satt kvar lite i kroppen när jag steg upp imorse.
En smörgås och en kopp kaffe i stilla ensamhet.
Jag har anmält mig till en kurs i Yoga och Mindfulness och det ska bli underbart
att bara få lov att vara och fokusera på att vara i nuet.
 
Jag och Syster Yster skulle gå tillsammans och vi var förväntansfulla och glada
över att kunna göra detta tillsammans. Hon arbetar ofta på helgerna och hennes barn är yngre än mina så det ges inte så mycket tid över att umgås och göra saker tillsammans.
Men idag skulle det ske!
 
En kär vän till mig har ett företag som har kurser i bl.a.. Mindfulness och
det är hos henne jag har varit på måndagarna under hela våren.
Det finns så mycket som vi alla behöver tänka på i vår vardag för att
ge den och vårt liv en större innebörd, att vara närvarande i nuet och
inte låta våra tankar styra vårt beteende i så stor utsträckning.
Jag ser detta som en investering för mig själv!
 
 
Dagens kursgård var Råbylunds Gård, strax utanför Lund
 
 
Introduktion och lite info om dagen

 
Yoga och Mindfulness övningar varvades under dagen och
när vi var klara så var jag så lugn i sinnet och tillfreds.
Den känslan är obeskrivbar!
Det gäller att öva i mindfulness varje dag för att du ska få styr på dina tankar
så de inte tar dig till händelser/platser som du egentligen inte ska fokusera på.
 
En liten powernap innan vi styrde stegen hem till våra goda vänner
för att äta gott och umgås. Det var ett tag sedan vi träffades.
Tiden går så fort och livet rullar på men det är lika trevligt varje gång,
att få lov att ta del av varandras vardag och festligheter.
 
 
Goda jordgubbar med glass och vispgrädde, det är en sommar efterrätt!
Det är en av mina absoluta favoriter och det var faktiskt premiär
för mig att äta jordgubbar. De första smakar gudomligt och för mig betyder det att
sommaren är i antågande.
 
När jag kröp ner under täcket i min säng så var jag så nöjd med min dag.
Nytankad med energi och glad över alla intryck som dagen har gett.
Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina