9 juni 2015

Tildas student

Jag älskar studenttider!
Glädjen, festerna, god mat och vin - att få dela allt detta med stolta ungdomar och föräldrar.
Jag bryr mig inte om att det blir tungt dagen efter.
Vad gör det? Det händer ju inte varje dag.
 
Idag var det våra goda vänner Jens och Lenas dotter Tildas tur att ta studenten.
Vi hann inte med firandet på skolgården eftersom Lille Bror
skulle köras till träningen. Det var synd!
Firandet på skolgården är något speciellt med allt tumult som råder.
Men det får bli nästa år när vi har fler i vår bekantskapskrets som tar studenten.
 
Jubilaren anlände hem vid 18 tiden och hon var ganska blöt och smutsig.
Men det rådde inga ledsamheter över att det regnade.
Vi skålade och åt gott och drack gott vin, precis som det ska vara en sådan här dag.
 

Spettkaka är en skånsk tradition och fantastiskt gott!


Vi är i den ljusaste årstiden och det blir aldrig riktigt mörkt.
Vi begav oss hemåt vi 23 tiden och då var det fortfarande ljust ute.
Jag älskar denna årstiden.
Känslan av att ha hela semestern framför sig, my like!

 
Jag var lite snurrig när det var dax att lägga sig, såhär en tisdag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina