19 juni 2015

Midsommarafton

Midsommarafton är en väldigt svensk tradition.
Vi i vårt midsommar och nyårsgäng har våra egna traditioner.
Vi firar tillsammans och har enormt roligt!
Vi skrattar hela tiden och alla bjuder på sig hela tiden.
 
Morgonen började med regn men vi hade sol i sinnet!
Stora Syster och jag körde en liten runda i Småstaden
och vi hamnade på Kids & Friends på deras fina rea.
Det blev en underbart fin klänning till Stora Syster,
från Tommy Hilfiger och den satt som gjuten på henne.
 
Vi småfixade men en massa olika saker innan det var dax att börja fira
midsommar med detta underbara gäng.Vi startade upp med boule
och det var tävling på blodigaste allvar... tillsammans med skumpa och tilltugg.
Regnet hängde i tunga moln men vi klarade oss ifrån skurarna.

 
Efter tävling på på högsta nivå så begav vi oss hem till värdparet.
Nya roliga upptåg skulle produceras i värdinnans atelje.
Har ni hört något så lyxigt? En egen atelje?
Sen att jag inte är så duktig på att måla, rita eller pyssla överhuvudtaget.
Men jag lyckades få till ett självporträtt sen om någon ser att det är jag,
det är en helt annan sak...
 
 
Pennor och penslar, inget saknades

 
När vi var klara med vårt uppdrag stod det en fantastiskt midsommarbuffe uppdukad.
Sill, sill och åter sill och jag smakade ALLA sorterna.
Jag älskar sill i alla former och smaker och det är i stort sett det enda jag äter på buffen.

 
Fantastiska vallmo pryder bordet!
 
 
Visst är det underbart när alla gästerna bjuder på sig själva och
sköljer flour precis innan vi ska äta...
 
 
Maken och jag fick våra bästa vänner till bords
 
 
Lille Bror tycker det är roligt att lyssna på våra samtal!
 
 
Stora och små flaskor med god snaps så det är bara att förse sig
 
 
I fjol när jag såg alla fina foto, på tjejer i sina midsommarkransar,
då bestämde jag mig för att ha en krans när vi firar midsommar.
Att göra en egen krans är inget som ligger för mig.
Bättre att låta dem som är duktiga på blommor göra det och så beställer jag istället.
 
 
Redovisning av kvällens andra uppdrag, traditionella danslekar i modern tappning!

 
Värdparets vinylsamling hade åkt fram och vi spelade gamla hits för fullt.

 
Fina vänninorna!
 
Det var en lyckad midsommar afton och vi vandrade hemåt i sommarnatten,
fyllda av värme och glädje över att få lov att fira midsommar i detta gäng.
Alla bjuder på sig till fullo hela tiden och vi skrattar konstant.
 
Stort tack till värdparet för en midsommar som vi kommer minnas länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina