21 juni 2015

Hur många ljuslyktor kan man ha???

En orörd dag framför mig och jag hade inget speciellt att hitta på.
Jag har ofta en känsla av att jag har mycket som måste fixas men
sen när jag har tiden så har jag inget speciellt att hitta på...
Jag är lite knasig...
 
Stora Syster kom hem tidigt i morse för att bara mellanlanda och
sedan bege sig igen. Men jag vaknar och har svårt för att somna om.
Jag vrider och vänder på mig och blundar i hopp om att slumra till.
Oftast så är det lönlöst men just idag så blev det lyckosamt,
en liten stund till ialla fall och det blev inte så okristligt tidigt.
 
Efter frukost så började jag att städa i en del av mina köksskåp
och sedan fortsatte jag med röjandet i skåpen i uterummet,
vilka är fyllda med ljuslyktor, vaser och lite småprydnadssaker.
Två stora skåp med mestadels ljuslyktor,
Hur många ljuslyktor kan man ha egentligen?
 
 
På golvet ligger våra dynor till vår lounge och jag är inte förtjust i att ha dem
liggandes där. Men jag har ingen lösning i sikte.
Det finns s.k. förvaringsboxar men de är så stora... (många dynor
kräver stor förvaring, hmmmm) och jag vill egentligen ha dem utomhus i någon form av förvaring.
Får nog ta mig en runda på Hulténs möbler och se vad som finns att tillgå.

 
Klematisen är i full blomning och den välkomnar oss vid entredörren.
Fantastiska lila blommor, min favoritfärg på blomma.
 
Nu sitter jag här och väntar på att Stora Syster ska komma hem från
Göteborg och Liseberg. Lille Bror blev lite grön av avund för att han fick
stanna hemma men det är snart hans tur att få åka karuseller på Liseberg.
 
Ha en god natt och dröm lite lagom söta drömmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina