10 juni 2015

Bort med det dåliga samvetet

En lugn och skön dag men lågt tempo.
Det behövs ibland och idag var en sådan dag.
Att kunna unna sig att inte göra så mycket
och dessutom inte känna dåligt samvete över det.
Det är inte helt lätt alla gånger.
 
Idag skulle jag lämna in min bil på verkstad så min goe arbetskamrat
ställde upp och hämtade mig på bilfirman.
Supersnällt! Det hade varit lite bökigt att ta mig från bilfirman till jobbet.
Och ännu bättre var att han körde mig tillbaka när det var dax att hämta den.
1200 kronor fattigare för att byta ut en bult till hjulen!
Skandal!!!
 
Lille Bror tog bussen till Lund och jag körde honom sedan till Gerdahallen,
där de skulle träna styrketräning.
Han tränar mycket och ofta och han kommer bli en stor och stark kille.
Under tiden körde jag till Nova och gick en runda på Cervera.
Det var länge sedan jag botaniserade där och det finns
så mycket fint som jag önskar mig.
Men var ska man ha allting?
Bygga ut, säger Maken med ironi i rösten.
 
Jag köpte med mig 6 st Ball Mason Jars.
Jag har spanat in dessa ett tag men ni vet hur det är.
Det är oftast något annat som kommer emellan men idag slog jag till!


Kvällen tillbringade jag tillsammans med Meredith Grey, i Grey's Anatomy.
Det är många avsnitt att plöja igenom och det känns som om det
kommer bli mycket av Meredith i sommar, och hennes snygge läkare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina