22 juni 2015

Nagelvård

Måndag och en ny vecka.
En vecka kvar till semester, en veckas semester ialla fall.
Sen är det arbete i två veckor och sedan är det lååång semester igen.
 
Måndagen gav mig lite energi, trots allt ösregen som berikade vår dag.
Jag har jobbat med en stor utredning under flera veckors tid och
äntligen var jag klar och presentationen är färdigställd.
Nu är det några möten inplanerade där allt ska presenteras
och beslut ska fattas. Det ska bli spännande och se hur förslagen mottages.
 
Det blev en tur till Nova Lund på lunchen för byte av lite Edblad ringar.
Jag fick några fina Edblad ringar i färgen rosè men de har blivit
helt förstörda. Färgen har försvunnit och helt plöstligt är det inga ringar
i rosé färg längre och så ville jag inte ha det.
De var väldigt tillmötesgående i affären och jag fick bytt dem till vanliga rostfria ringar istället.
Samtidigt så blev det min favvorätt på Espresso House, kaffe med levain smörgås.

 
Det blev lite senare än vad som var tänkt på jobbet.
Lille Bror tränar på Gerdahallen och hans träning var slut kl:18
och det kändes onödigt att köra hem för att sedan hämta honom igen.
Det är lite miljövänligare samt så fick jag undan en del på jobbet
och jag påbörjade att städa min dator...
och jag vill lova dig att den är i behov av en storstädning.
 
Lite vanligt vardagsbestyr och kvällsfika.
Istället för en tur på motionscykeln så gick Maken och jag en promenad.
Det var premiär för honom efter hans olycka och det
gick trots allt ganska bra. Inget högre tempo men en dock en liten promenix.
 
Jag hade som mål med kvällen att fixa till mina naglar.
Ofta har jag en känsla av att jag behöver ett nytt nagellack
och jag brukar botanisera ibland alla vackar färger.
Och när jag tittar i skåpet idag så inser jag att jag har en del flaskor.
 
 
Favoriterna är Essie och O.P.I. och det håller bra.
Först underlack, 2 lager nagellack och sedan överlack.
Om jag gör enligt denna proceduren så håller det sig fint i över en vecka.
Men nu var det dax för ny färg och det tar en stund att fixa till.
 
Tjolahopp!
God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina