8 juni 2015

Ogräset ska bort

Mina trädgårdsplaner fortsätter och håller mig sysselsatt.
Att få bort ogräset mellan plattorna tar sin lilla tid.
Det är bara att kavla upp armarna och fortsätta med planerna.
 
Solen var framme idag och jag hade lämnat min jacka hemma.
Det var lite optimistiskt upptäckte jag under lunchen
som idag bestod av en räksallad på Stadsparkscafeet i Lund.
Vardagslyx!
 
Mitt trädgårdsprojekt fortsatte under kvällen.
Stenarna hade torkat efter högtryckstvätten och jag hade införskaffat
ogräsbekämpningsmedel som jag skulle vattna ut, allt för att få bort
ogräset som växer så det knakar.
 
 
Det tar några dagar innan ogräset börjar försvinna så lagom till helgen
kan jag börja rensa bort det värsta.

 
Alla krukorna är avtvättade men jag flyttar runt dem hela tiden.
Jag är inte riktigt nöjd och vi får se var jag kommer ställa dem.
Det kan bli lite för mycket av det goda och jag vill inte att det ska
upplevas som en plottrig trädgård. Lagom är bäst!
 
Nu tittar jag på Sveriges premiärmatch i Damernas fotbolls VM.
Det går lite upp och ner och mina nerver är i dallring.
 
Imorgon blir det inget av med trädgårdsarbete för då är det studentfest på G!
Ska bli roligt att få var med och fira deras glädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina