29 juni 2015

Inställd semesterdag

Idag  börjar semestern, en vecka framåt iallafall.
Veckan är tänkt att  tillbringas i Göteborg för att titta på handball.
Lille Bror ska spela Partille Cup och i år är det först gången som vi
ska följa med upp och se alla matcherna.
Det ska bli superskoj.
 
Att planera semester samma vecka som det är bokslut har sina nackdelar.
Jag var inte färdigt med allt som behövdes fixas och det var
bara att gå upp på morgonen och bege sig till jobbet.
 
Jag ville vara i tid på jobbet för att kunna ha möjligheten att gå hem tidigt.
Men jag hade svårt att sova och kände mig utsövd och vaknade redan
tjugo i fem och klarvaken. Men jag är ihärdig och snörade på mig
mina joggingskor och tog mig en 30 minuters runda.
Skönt att komma iväg i tid till jobbet för jag visste att jag hade en lång
arbetsdag framför mig.
 
Lite snabbmiddag på kvällen och sedan en 60 minuters cykeltur.
Sommarvärmen var på väg och det kändes skönt att väderprognosen visade
fint väder och stora solar resten av veckan.
Klockan hann bli ett på natten innan jag kröp ner i sängen.
Jag  blir rätt så pigg efter ett motionspass och har svårt att somna om
det blir för sent på kvällen. Men det gör inget för imorgon är det semester
och avfärd till Göteborg för att kolla in handboll i Partille Cup.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina