3 juni 2015

Uppleva sina drömmar

Drömmar och mål - det är något som vi alla får lov att ha.
Att kunna drömma om något som vi önskar jätte mycket eller
att sätta upp ett mål som vi strävar efter för att uppnå.
Det är en filosofi som jag gillar.
 
Idag hade företaget bjudit in på en föreläsning som skulle handla om drömmar och mål.
Jag gick det utan någon bild av hur det skulle bli. Med tanke på namnet på föreläsningen
så var jag ändå instyrd på drömmar. Föreläsaren föll inte mig i smaken och
gav mig ingen inspiration alls utan jag satt mest och funderade på annat.
Det kändes inte riktigt meningsfullt och jag kunde inte koppla
hans berättelser till mitt liv, mina drömmar och mål.
Lite synd att det blev så här men inget att göra något åt.

 
Ett annat mål som jag har haft ett tag (alldeles för många månader) är att ordna
med alla sladdar som ligger runt vår fiber installation, larm installtion och lite andra tekniska prylar.
Jag HATAR allt vad sladdar heter och jag vill helst ta bort dem men det är ganska omöjligt.
Istället får vi gömma dem i lite snygga sladd förvaringslådor.
Så ikväll fick jag uppleva känslan som uppstår när målet är uppfyllt.
Nu är det ordning på sladdarna och det känns såå skönt!

 
Stora syster är iväg på student fest och det unnar jag verkligen henne.
Det är en rolig tid med alla studenter.
På fredag är det familjens tur att fira en student. Hoppas det blir en lyckosam kväll.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina