12 juni 2015

Skolavslutning

Idag kom sommaren på riktigt!
Klarblå himmel och VÄRME, inte en dag försent.
Och det kan inte passa bättre med skolavslutning tillsammans med sommarvärme.
 
Barnen begav sig på morgonen till sina respektive skolavslutningar.
Jag körde till iväg och fick äntligen byta vinterdäck till sommardäck.
Ja, du läste rätt. Det har varit en klyddig historia som äntligen har fått sitt slut
och däcken sitter nu på bilen.
 
När skolavslutningarna i skolan var överstökade så var det dax
att hugga in på alla godsaker som jag hade dukat fram.
Jag älskar denna fikastunden! En massa gotter och framför allt en god jordgubbstårta.
 
 
Skolavslutningsfoto är ett måste.
Det är roligt att se förändringen år från år.

 
Även jag hamnade på ett foto och det är också förändringar från år till år.
Och det är inte positiva förändringar som jag menar då...

 
Efter vår go fika så begav vi oss iväg på dagens studentfirande.
Först ut var kusin Rebecca som gick ut på Drottning Blankas Gymnasium.


Rebecca bjöd på god veganmat och vi visste inte vad vi kunder förvänta oss.
Men vi var positivit överraskade och vi blev rejält mätta.
Nästa student var goda vänners dotter Charlotte.
 
 
Vi träffar alltid en mängd gamla, goda vänner när vi är hos familjen Berggren
och vi har så mycket att tala om när vi väl möts.

 
Stora Syster fick vara chaufför idag och vi var hemma vid ett tiden.
Jag gick och la mig men Maken var pigg och slog sig ner framför TVn
och hejade på våra svenska fotbollsdamer som spelade VM match.
 
Vilken fantastiskt dag!
Vilken lyckad skolavslutning och student!
Nu är sommaren äntligen här!
Kan bara dra på smilbanden och känner mig oerhört tacksam och lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina