4 juni 2015

Kryddig tillvaro

Lunch på stan och vi lånade cyklar för att ta oss upp i smeten.
Det kändes somrigt att cykla barbent.
Solen var framme men vinden var lite kylig.
Jag kände mig som Hedvig - "kom och skriv mig det på näsan" Hedvig.
 
Dagens restaurang var Toyo, en blanding av asiatisk mat med influenser
från Japan, Kina, Korea och Vietnam.
Jättemysigt ställe och det var fullt men vi hade bokat bord så vi gled
lugnt och fint ner vid vårt bord. God mat och bra service.
Jag kan varmt rekommendera det!
 

Ser ni tavlan i spegelbilden?

 
Smarrig lunch.
 
Det är en lite extra krydda i vardagen att gå ut på stan och käka lunch.
Vi i vår lilla grupp åker upp en gång i månaden på stan för att pröva en
ny restaurang och det är lika spännande varje gång.
Än så länge har vi inte misslyckats och det finns fortfarande många
roliga restaurangen kvar att utforska.
 
Kvällen var en lugn historia med TVn som sällskap.
Eller rättare sagt I-paden. Jag har börjat följa Grey's anatomy på Viaplay.
Det finns hur många säsonger som helst.
Just nu är jag på säsong två och det finns minst 12-14 säsonger
med 20 avsnitt i varje säsong. Det kommer bli många timmar innan jag är klar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina