7 juni 2015

Storstädning av plattor

Idag kan man beskriva mig med ett ord, smutsgris!
Jag hade ett mission med dagen och det var att högtryckstvätta alla våra plattor.
Och vi har mycket plattor i vår trädgård.
Så det var bara att sätta fart!
 
Stora Syster hade bortamatch i Växjö så hon begav sig tidigt.
Vi försöker att följa med som supporter så gott det går men
Växjö kändes lite väl långt bort för en dagsutflykt.
Vi får heja på henne på distant och hoppas att det blir vinst även idag.
 
Hela dagen höll jag på och tvätta våra plattor och jag var enormt smutsig.
Jag hade smuts ändå upp i håret och glasögonen var prickiga.
Ryggen värkte och armen brummade av sig själv...
När jag äntligen var klar så stupade jag i soffan.
Dagens beting var klart och jag kände mig nöjd med min insats.
Men en sak är säker, det blir att lägga trädäck på utvalda delar.
Maken är med på noterna och nu ska vi bara komma fram till när det
är den bästa tidpunkten att göra det.
 
 
Lite sommarblommor är på plats men det behövs lite till.
 
Maken var snäll och lagade middag idag och det kändes lyxigt att sätta sig till dukat bord.
Tack för din omtanke käre Make!
Puss på dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina