5 juni 2015

Studentfest

Idag fick köksbordet agera arbetsplats, igen.
Det är andra gången denna veckan och det är en otrolig förmån,
att kunna sitta hemma och arbeta.
Solen tittade fram och det kändes skönt, som om att sommaren är på gång nu.
 
För tillfället håller jag på med en stor utredning på jobbet och för
att få lov att gräva sig ner i detaljerna är det skönt att sitta hemma.
Jag är slarvig med att duscha, att äta frukost, att äta lunch och bara dricker
en massa gott espresso kaffe och min magen mår inte så bra av det.
Jag måste skärpa mig när jag sitter hemma och jobbar,
att ha samma rutiner som om jag skulle köra iväg till arbetsplatsen
Skärpning Carina!!!
 
Vid halv fyra stängde jag igen för dagen och bara slappade i soffan.
Vilade upp mig inför kvällens studenfest hos min kusin Martin.
 
 
Stora Syster och Lille Bror var så fina i sina sommarkläder.

 
Martin hade sent utsläpp från skolan men vi hann ändå inte dit pga av handbollsträning
så vi fick rikta in oss på att anlända i hemmet och skåla för honom där.

 
God buffe och gott om dricka, precis som det ska vara på en studentskiva!
Ungdomarna hade biljett till fest på Slagthuset så när de begav sig styrde vi hemåt.

 
Nu är känns det som sommar på riktigt och skolorna slutar!
Jag njuter av tillvaron och jag hoppas att du också gör det.
 
Ta vara på dagen och öppna dina sinnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina