6 oktober 2012

Green Spice

Växterna från förra helgens inköp är nu nere i jorden.
Ja, nästan alla i alla fall.
Jag blev nöjd med rabatten.
Den del växter har funnits i rabatten ett tag och del har blivit utbytta.
Jag har hittat en ny favorit, Alunrot "Green Spice".
Otroligt vacker med sina lila randiga blad på ett grönt blad.
Super dekorativt.


Helgen är en tid som är fylld av roliga saker.
Jag blir så nöjd när jag hinner med mina planer.
Stor "Frulle" med hela familjen närvarande :-)
Lite roliga telefon samtal och planerings SMS
och sedan förberedde jag kvällens middag.

Lille Bror skulle spela handboll i Ystad och det är knappa timmen hemifrån oss.
När vi kommer hem på kvälls kvisten så är det ganska skönt att maten är klar.
Idag spelade killarna super, super bra!!!
och de vann med stora poäng.
Stämningen i bilen på hemvägen är på topp.
Nu vill vi hem och vår längtan efter en mysig hemmakväll är stor.

Det är en skön känsla, tillfredsställelsen.
En bra vecka avslutas med en skön helg.
Jag har fått lite bättre ordning i trädgården och jag har lite planer på ett nytt träddäck.
Och lite belysning som lyser upp växterna och gör den mörka vintern lite ljusare.

Hoppas din lördag har varit skön och du har hunnit njuta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina