8 oktober 2012

Behåll fokus

Nu är det mycket att göra!
Idag blev det en sen kväll och parkerade min bil på garage uppfarten först klockan 22.
Arbetsuppgifterna blir många under dagens lopp och det är
så väldigt lätt att tappa fokus när alla påkallar ens uppmärkshet
och vill ha hjälp och ställer en massa frågor.
Det gäller att komma tillbaka till det som jag höll på mig innan jag blev avbruten
annars är det helt kört.

Det är så väldigt lätt att falla in i den "trallen" både hemma och på jobbet.
Men om jag håller kvar min tanke så är det mycket lättare.

Jag hann med lite mys i TV soffan tillsammans med
två smörgåsar och en kopp te när jag kom hem.
Mycket roligare än så blev det inte här på bloggen idag
trots att jag har haft en rolig dag på jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina