2 oktober 2012

The Black Beauty

Nu är det fullt ös på jobbet!
Åååhh, vad jag gillar när det är tempo och saker och ting händer.
Det fixas och trixas, telefonen går varm och utredningar ska plockas fram.
Just denna vecka och två veckor framåt är det som allra mest att göra.
Det gäller att ligga i för det finns ingen "turning back"
För att jag ska orka gäller det att sova och äta ordentligt!


God kväll på er pigga och glada!
Gissa vad jag har handlat?
Rätt, en ny "Black Beauty".

I vår lilla småstad har det öppnat en ny cykelaffär och de hade superfina öppningserbjudanden.
När jag kom hem från jobbet så körde jag och Lille Bror dit för att titta
och vi kom hem med en cykel till mig.

Vi har varit en cykel kort i vår familj.
Stora Systers cykel har blivit stulen två gånger inom loppet av ett år
och vi har inte blivit färdiga till att köpa en ny.
Och min cykel (som hon nu har cyklat på) är över 20 år gammal.
Trots sina år på nacken är den väldigt välbehållen men jag tyckte
att jag ville unna mig en ny fin cykel.

Och så fint den rullade!
Jag invigde den när jag skulle iväg på min vatten gympa och
jag kände mig som Hedvig, ni vet hon i det gamla barn programmet "Från A till Ö".

Jag var så glad och lycklig över min nya cykel!
Tänk att en sådan materiell sak kan skänka sådan glädje!

See ya later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina