27 oktober 2012

Höstfest

Efter vår shopping tur på Emporia och lunch så unnade jag mig en liten "power nap".
Dessa små stunder av effektiv vila görs susen och bara efter 30 minuter var jag pigg och glad igen.
Kvällen skulle vi tillbringa hemma hos våra goda vänner Nettan och Stewe.
4 familjer skulle roa oss och dansa loss inpå småtimmarna.
Alla hade vi hjälpt till att förbereda med maten.
Vilket vinnande koncept!

Inledande fördrink med spännande tilltugg.

Buffén bestod av en massa godsaker och det var tur att jag hungrig.
Faten bestod av en massa godsaker och det är svårt att låta bli att inte smaka på allting.
Jag försökte att låta bli kolhydraterna och undvek båda bröd, pasta och potatis.
Det fanns ostar, marinerad rostbiff, spenat,- och bacon paj och smörstekt panerad torsk.
Jag vill lova dig att ingen av oss gick därifrån hungriga.


Intressant dukning med rolig inslag som "fiskenät" som duk och äpplen på pinne.
Jätte tjusigt men jag vet att så är det alltid hemma hos Nettan.
Hon har så mycket ideér om allt möjligt.


Det blev snaps och öl för mig idag.
Det är så trevligt med dessa små flaskor med olika sorter att välja ifrån.


Ljudet skruvades upp till en hög nivå och vi var inte sena med att inta "dansgolvet".
En trevlig kväll tillsammans men när klockan slog 1 begav vi oss hemåt.
Lille Bror var ensam hemma och det kändes att vi ville hem till honom.

Samtidigt hade jag svårt att koppla bort att Stora Syster inte hade hört av sig.
De skulle landa klockan 23, svensk tid och när klockan var 1 på natten
ville jag bara hem och invänta ett SMS eller ett telefonsamtal.

Först halv fem på morgonen plingade det till i telefonen.
Då var de äntligen framme med 6 timmars försening.
Det måste ha varit en hemsk resa.
Men det kändes tryggare att veta att de var framme på hotellet
och resan trots försening hade gått bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina