7 oktober 2012

Nervös söndag

En god kopp kaffe
Filt i soffan
Lite slö tittande på TV
Skön avkoppling såhär på söndag eftermiddagen.
 
Efter en tidigt morgon, samling vid 9:30 tiden
3 stycken 11-manna fotbollsmatcher
och väldigt blåsigt väder så kan jag känna att jag kan unna mig dessa minuter i soffan.
Lite paus kändes skönt och ögonlocken börjar bli lite tunga.
 
 
Idag var det dax för Lille Bror att spela lite matcher i fotboll.
De har bara spelat 11-manna match en gång tidigare.
Vår grann kommun anordnade en liten mini turnering för våra killar.
De kämpade på bra i tre matcher och de var rejält trötta när vi körde hem.
 
Lille Bror är målvakt och jag är lika nervös varje gång det är match.
Han skötte sig bra idag men flera gånger fick jag titta bort för jag vågade inte titta.
 
En trogen skara som står vi kanten och hejar på killarna.
Efter sex timmar i blåst så kändes det skönt att få komma hem och krypa in under filten.
 
Nu ska jag snart påbörja middagen och ikväll är det premiär för nya avsnitt av "Solsidan".
Jag gissar att större delen av svenska folket kommer sitta i soffan och
titta på Ove, Mickan och Alex i deras bekymmer på "Solsidan".
 
Jag har köpt en ny klematis som heter "Köningskind" och den har fått
plats i en av mina krukor.
Den blommar med stora, lila blommor, vilket jag är förtjust i.
 
Ha en skön söndag eftermiddag!

1 kommentar:

  1. Njut av kvällen! Jag sitter framför TVn inför Solsidan!
    Ta hand om dig och ha en skön vecka
    Kramar Vivi

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina