5 oktober 2012

Regnig fredag

Hujedamej, vilket busväder vi har haft idag!
Det har regnat som om himlen var öppen och det var bara grått och grått hela dagen.
Grått är i och för sig en fin färg men inte på himlen.
Den ska vara underbart "himmelsblå".


Fredagsmyset är här.
Det känns mycket mer välkommet när det börjar bli höst och mörkt.
Under sommar månaderna så är det inte på samma sätt.
Vi brukar hitta på en massa annat på fredagarna när det är ljust ute.
Det blir liksom lite mer flexibelt.

Men skolan är igång, aktiviteter är igång och vardagen är här.
Jag blev återigen sen på jobbet.
Jag var sist kvar på kontoret när jag bestämde mig för att gå hem.
Ibland är det svårt att slita sig och bara bege sig hemåt.
Det finns alltid något mer att göra.

Och ingen helgmat hade blivit inhandlad så det var bara och bita i det sura äpplet.
Men jag hade tur eftersom affären var relativt tom när jag var där.
Jag gjorde det lätt för mig och lagade tacos och min favorit, en taco snacker.

Jag hann precis färdig innan killarna i familjen kom hem från handbolls träningen.
Stora Syster skulle gå på 18 års fest och hon och hennes väninna
var så tjusiga i sina vackra kläder och fina make-up.

Ha en skön helg och ta hand om er!

1 kommentar:

  1. Fredagsmys är som bäst på hösten. Tända ljus i höstmörkret. I love! kramar towe.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina