13 oktober 2012

Tutankhamon utställning

Välkommen lördag!
En stor frukost buffé med mycket godsaker startade upp lördagen.
Mysigt och GOTT!
Jag hade inhandlat en massa goda köttpålägg, goda marmelader, nutella, räksallad,
goda juicer, gott bröd och färsk frukt.
Det skulle bli en heldag med familjen! 

I Malmö pågår en stor utställning om Tutankhamon och vi hade bokat biljetter till idag.
Efter en mättande frukost begav vi oss iväg och jag visste inte riktigt vad jag hade att vänta mig.
Men det var en fantastisk utställning!!!
Väl värt sitt pris.
Det tog lite drygt 2 timmar att vandra runt tillsammans med en audio guide.
Jag blev helt förstummad över alla vackra saker som har funnits i graven
mitt ute i Afrikas öknen.
Vilka enorma rikedomar som fick följa med den unga faronen som levde för över 3000 år sedan.


Lunch på IKEA, 8 köttbullar för 19 kronor.
Helt OK för plånboken.
Helt OK för magen med.
Själen hade nog önskat något mer men idag fick det duga med detta.

Kvällen blev en lugn och skön kväll framför en bra film.
Kudden kändes skön när det var dax att krypa till kojs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina