27 oktober 2012

New York nästa

Idag är det dax!
Stora Syster ska resa till New York!
Tillsammans med 9 andra klasskamrater och rektorn på skolan reser de dit
för att spela fotboll och besöka universitet.
Allt i en förhoppning att få någon form av stipendium och kunna resa dit nästa höst för att plugga.
Det är en fantastisk resa hon kommer iväg på,
det roligaste hon vet är att spela fotboll och det varvat med storstadspuls och shopping.
Det kan inte bli bättre!!!
Hoppas det blir så bra som du hoppats på kära dotter.


Vi var nog alla lite nervösa inför dagens resa.
Jag hade köpt Nutella till Stora Syster eftersom det är så förknippat med skollov
och det åkte fram till frukost.
Lille Bror hade sovit över hos en kompis och det passade ganska bra med tanke på
att vi skulle åka till Kastrup och lämna av vår New Yorks resenär.


Solen strålade ute och det var ett underbart väder.
På vägen till Kastrup ligger ett av norra Europas största shopping center, Emporia.
Det har öppnat denna helgen och vi tänkte att det kunde vara kul och spana in stället.
Så på hemvägen hem från Kastrup svängde vi av till Emporia och begav oss
in i djungeln ibland alla andra galningar.



Mycket av människorna som var där gjorde precis som vi,
bara kollade in stället. Det är gigantiskt stort.
Att gå igenom allt tar minst 5 timmar och lägg då till tiden att gå in i affärerna och kolla på kläderna.
Men det var en mycket fint ställe och det saknas ingenting.
Hoppas bara det nu kommer att fungera.
Timingen i konjunkturen är väl inte den bästa.
Många som har och kommer bli av med sina jobb inom det närmsta.

Men jag kommer nog köra dit fler gånger.
Redan på torsdag har jag planerat in ett besök med Lille Bror.
Nästa vecka är det skollov och då passar vi på att köra dit och uppleva hysterin.

Nu är jag mest orolig för hur det kommer gå för Stora Syster och hennes New York äventyr.
Ute på Atlanten blåser orkanen Sandy för fulla hus och den kommer att dra in över
staden söndag-måndag samtidigt som det kommer vindar från norr.
När dessa två krockar och blandas med varandra blir det katastrof.
Det är utfärdat katastrof larm längs hela östkusten och mitt i allt detta finns min dotter.

Jag har gråten i halsen hela tiden.
 och jag surfar runt på nätet och försöker få den senaste uppdateringen av hur det hela fortlöper.
Vindbyarna förutspås att bli över 40 m/s.
Jämför det med Gudrun som ödelade hela Småland 2005.
Vindbyarna för Gudrun låg runt 30-32.

Hela hennes resa kommer kanske att bli förstörd.
Det blir kanske ingen fotboll och inga universitets besök.
Folk bunkrar upp med vatten och mat och det finns evakuerings planer för staden.
Var ska alla turister evakueras???
Mitt i all denna kaos befinner sig min dotter och jag är sjuk av oro.
Jag intalar mig att det viktigaste är ändå att de klarar sig oskadda från ovädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina