24 oktober 2012

Dumle chokladboll

Nu är det mesta av stressen över på jobbet.
Nu är det lite städning och rensning ibland alla mail
och dokument samt att dokumentera för framtiden.
Skriva en händelse rapport och förbättrings aktiviter,
vad kan vi göra bättre nästa år osv.

På Lille Brors fotboll är vi några mammor som har
bildat en liten föräldrar kommité.
Tanken är att vi ska hitta på skojiga aktiviter som hjälper till att bygga ett lag
med en god lagstämning och samhörighet.
Dagens mötesplats var vid mitt köksbord och min tanke var lite god fika till kaffet.
Men den goda hembakade fikan lyste med sin frånvaro så jag fick inhandla lite från hyllorna i butiken.


Har ni provat Dumles nya choklad bollar?
Det hade inte jag och eftersom jag är förtjust i nyheter så fick det bli några sådana.
Lite väl söta för min smak men till en kopp kaffe och i brist på annat så slank de ner.

Vi var ganska så effektiva och nu har vi en liten höstfest inplanerad
och vi hoppas att pojkarna kommer att tycka det blir skoj.

Mitt i allt ihopa så fick jag även agera lite reseledare för Emma och hennes vänninor.
Varje år till Kristi Himmelsfärds helgen så åker all avgångsklasser från gymnasie skolorna
i Lund till Prag och festar i 4 dagar.
Shit, vad jag kommer vara nervös när den dagen är här!!!

Helt plötsligt så fanns det inga flygbiljetter kvar och den personen som hade
tagit på sig att boka biljetter hade fått förhinder.
Jaha, vad gör man inte för sina barn!
Så samtidigt som vi hade fotbolls möte så fick jag administrera och
boka samt betala lite flygbiljetter till tjejerna.

Det blev nog lite dyrare än de hade räknat med men det i förhållande till att
inte åka dit alls så valde tjejerna det dyra alternataivet.

Ce la vie!
Pengarna ska snurra, eller hur!

1 kommentar:

  1. Härligt Carina!
    Du ordnar och fixar och donar!!
    Om nu Adam fortsätter med fotboll så hjälper jag gärna till;-)
    Kram Malin

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina