21 oktober 2012

Att planera

God kväll kära du!
Vilken knasig dag jag har haft idag.
Jag hade en massa planer för dagen men inget av dessa blev av.
Istället blev det en massa annat.
Vad ska jag lära mig av det?
Att inte planera så mycket eller
att planera och ändå kunna göra något annat utan att känna stress av förändringen.
Jag väljer det sistnämnda.

Stora Syster var redan på språng när jag steg upp.
Hon skulle hem till goda vänninan och äta brunch och var redan sent iväg.
Jag tycker de hittar på så mycket roliga saker hela tiden.
Det är en fröjd att höra dem prata och diskutera.

Men lilla jag satte mig framför datorn och skulle bara sluföra tre rapporter.
Bara och bara, dessa rapporter tog i stort  dagen.
Vilken tids optimist jag är... att jag aldrig lär mig.
Men jag blev nöjd i alla fall.
Nu sparade jag in 5 timmars arbete imorgon.

Lille Bror skulle spela handbolls match idag igen och nu hade jag chansen att titta på.
Övningskörning på vägen dit och jag är glad att jag tog mig tid att titta på idag för de spelade jätte bra.
Övningskörning på vägen hem och nu var det dax för stadskörning.
Det blev guldstjärna i protokollet idag

Stora Syster och jag hjälptes åt med middag och söndags fikan.
Jag lagade "Het medelhavschili" och Stora Syster svängde ihop en sockerkaka.
Ibland är det enkla godast.

Solsidan blev avslutningen på veckan och nu är jag redo inför ännu en tuff vecka på jobbet.
Sov gott kära du!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina