23 oktober 2012

Havsbris

Tisdag och och det är inplanerat ett motionspass idag.
Normalt sett är det vatten gympa som gäller men idag hade jag bestämt med min
goda väninna från gymnasietiden att vi skulle förena nytta med nöje.

Vi har träffats två gånger tidigare och promenerat i cirka en timme och då har platsen varit Skrylle gården.
Det är en jätte fin motions anläggning som har el ljussår längs sin 5 kilometers sträcka.
Men det är ändå rejält mörkt.
Förra gången så så tyckte vi båda att det var lite i mörkaste laget så idag
hade vi bestämt att det skulle bli en tur längs stranden i Lomma.
Jag har aldrig gått denna sträcka och jag blev positivt överraskad.
Havet ger en sådan tillfredsställelse och lugn.

Det brukar gå så fort den där timme och vi hinner prata om allt möjligt.
Mest blir det dock om vår hälsa och vår familj.
Vi är båda två väldigt intresserade av mat och matlagning och det sätter ju sina spår...

Hemma igen så var det läxläsning för Lille Brors del.
Nu går han ju i högstadiet och fastän han har lätt för det så måste han börja få upp en
studie teknik som han kan använda inför framtiden.
Det kan behövas lite hjälp på traven och bygga upp det så resten av kvällen diskuterade vi det.

Nöjda och glada kom vi i säng i lagom tid och
jag somnade gott i en varm och gosig säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina