3 oktober 2012

Tidigt kväll

En kväll som blev både sen och tidig.
Hur går det ihop?

Möten, möten och åter möten.
Det vanliga arbetet får göras efter alla möten
och klockan hann bli åtta innan jag satte mig i bilen och körde hem.

Allting blir så konstigt när det blir sena kvällar på jobbet.
Allting som jag normalt brukar göra i hemmet blir inte gjort.
Jag är ganska trött efter 12 timmars arbete
och soffan ser ganska inbjudande ut.
Först en lång och varm dusch och sedan myskläder.
En god kvällsfika och sen är jag helt "däckad" i soffan.

Men jag är inte så förtjust i att somna i soffan
så när jag kände det dra i ögonlocken tackade jag för mig och kröp ner i min sköna säng.
Jag somnade som en stock och sov i över åtta timmar.

Så kvällen blev både sen och tidig.
Sen ur arbets synvinkel och en tidigt kväll att krypa till kojs.

"Tomorrow is another day"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina