12 oktober 2012

Äntligen helg

Välkommen fredag!
Efter en vecka med extremt mycket arbete och sena kvällar och nätter
så är fredagen såå efterlängtad.
Att bara få lov att ta det lugnt och softa i soffan.


Jag hade som förhoppning att köra hem från jobbet vid halv fyra tiden idag
men som vanligt blev klockan mycket, mycket mer.
Jag är en tids optimist och när jag sitter där på jobbet
så är det bara det också och så det också och så rullar det på.
Jag måste bestämma mig för att jag helt enkelt bara ska gå hem när klockan är slagen.
Men det är svårt och det känns som om jag får jobba på det.
Det var bättre förr när jag hade en buss att passa eller barn som skulle hämtas på dagis.
Då fick jag helt enkelt bara gå annars blev det "kajko" av allting.

Jag har inte haft någon tid över att planera vad vi skulle äta i helgen.
Tiden har gått åt till jobbet så det fick göras med hjälp av telefonen på parkeringen vid affären.
Lite snacks fick inleda kvällen och soffan var precis så skön som jag hade väntat mig.

Det är såå skönt att kunna njuta och ha en orörd helg framför mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina