20 oktober 2012

Höstmiddag

Att säga att hösten är jobbig, dyster och tråkig känns fel idag.
Solen har strålat från en klarblå himmel och temperaturen har touchat 20 graders strecket.
Helt underbart.
Alla dessa vackra färger som finns överallt på buskar och träd är så fantastiskt vackert!
Jag älskar hösten!


Jag körde Stora Syster till Järavallen, som är ett strövområde längs den skånska kusten.
De var några tjejer som hade "friluftsliv" i läxa.
Jag passade på att gå en sväng och känna solens strålar värma och havets bris.
När jag kom hem igen gick jag en liten runda och fotograferade lite vackra höst löv.


Det mesta i trädgården är klart inför hösten.
Där är några "luckor" kvar i rabatterna och nästa helg har jag planerat in ett besök
till min favorit plant skola i Flyinge.

Maken och Lille Bror for iväg till Helsingborg för att spela serie match i handboll
men jag fick snällt stanna hemma.
Jag vill alltid följa med och se honom spela men ibland fungerar inte tids schemat.
Vi skulle ha gäster på middag på kvällen och det är lite att förbereda.
Det blev en lång dag framför kastrullerna men det blev en lyckad höstmiddag
med vildsvinskarré och potatis,- och blomkålspuré, gräddsås, fruktchutney och lite gröna tillbehör.
Det känns skönt när det gästerna tycker om maten.
Det är alltid väldigt subjektivt det där med smaken.


Våra kära döttrar tillbringade även kvällen tillsammans med oss vuxna.
De har gått i samma klass i grundskolan och håller fortfarande ihop.
De är så trevliga och skötsamma och det är roligt att de ibland
kan ta sig tid att umgås med oss "gamlingar".


Kvällens dessert "Kola & Lingonpaj"
Den var ett gott och höstigt inslag.

Det är alltid trevligt att umgås och äta gott tillsammans men
jag undrar alltid "Var kommer alla dessa glas ifrån?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina