9 april 2011

Vilken underbar dag

Solen har lyst hela dagen och jag har varit utomhus i stort sett hela tiden. Vår "elektriker" kom vid halv tio och har varit igång till klockan två. Nu är värmepumpen inkopplad igen så nu är det varmt och skönt i huset igen. Det har varite ganska "svalt" nu i någon vecka så det var efterlängtat. Elen är dragen till golvvärmen som ska läggas och vi har fått dimmers installerade lite överallt. Lite då och lite då och tillslut blir man klar.
Jag har varit ute och tampats med vår lövsug. Det kan kännas lite onödigt när det har varit storm i några dagar men i vår stenrabatt så är det precis som om löven sitter fast. Det måste lyftas på stenar lite till höger och vänster för att komma åt överallt men nu är det fint och rent. Får se hur länge det varar. När jag går runt i trädgården och tittar så undrar hur växterna kan överleva så stränga vinterförhållanden. Det är många växter som har tagit stryk denna vinter. Jag väntar med spänning ifall de ska börja sätta fart och växa. I en del fall känns det som en omöjligt uppgift. Jag sitter här och spånar på vad jag vill åstadkomma med trädgården denna sommar. Jag vill ha lite förändringar. Baksidan är inte speciellt mysig och jag vill skapa en mer känsla av oas, kanske lite rinnande vatten. Vi får se! Än så länge är det bara mina tankar. Jag funerar på att ta hjälp av någon utifrån.

 

1 kommentar:

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina