10 april 2011

Svettigt värre

Lille Bror och Maken begav sig redan klockan nio i morse till Hörby för att spela handbolls cup. Jag fick tidningen och morgonkaffet för mig själv. Sedan har jag varit ute i trädgården i sollinne och plockat och rivit och sopat. Gräsmattan har fått sig en rejäl duvning och nu är den mesta mossan borta. Det är som världens träningspass. Svettigt som bara den!

Praktmagnolian blommar som bäst just nu!
Nu är jag nöjd för dagen och det är även min vintervita hud. Det är så mysigt och gå runt och se alla dessa blommor som kommer upp ur rabatterna och bara njuta av solen. Tvättmaskinen går på högvarv och snart är det tomt i tvättkorgarna och då är det bara och sätta igång och packa inför resan. Det blir sommar kläder som gäller eftersom det är cirka 25-30 grader varmt. Stora Syster ska spela boll klockan fyra och då står jag där, som vanligt. En mer trogen supporter än mig får man leta efter. Jag tycker det är sååå roligt att vara med och se vilka framsteg hon gör och även laget.

4 kommentarer:

  1. Det är så kul att se när barnen utvecklas i sin sport!

    SvaraRadera
  2. Härligt de låter att du bara har haft linne, jag cyklade till jobbet med vinterjackan idag :)
    behövdes i frosten.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag som bara har mossa i båda mina gräsmattor tar tacksamt emot tips :-(

    Ha en fin måndag

    SvaraRadera
  4. Så skönt att komma till sol och värme och en massa upplevelser.
    Det blir säkert en höjdarresa för er.

    i går var en helt underbar vårdag. Vi fixade lite på baksidan men planteringarna väntar jag med ett par veckor och jag längtar tills det är dags att kunna ta rejäla tag igen.
    kram

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina