2 april 2011

RUT avdrag

Till hösten kommer jag att utnyttja RUT avdraget. Att arbeta heltid och ha ett hem att sköta med allt vad det innebär skapar frustration och stess. Jag vill inte tillbringa hela helgen till att städa och plocka undan. Jag hinner aldrig åka till stan, hinner aldrig umgås med mina väninnor. Det är att bara tvätta och städa på helgen samt barnens aktiviteter. Det är ett evigt stressande hit och dit och jag hinner aldrig njuta av att vara ledig. Jag vill hinna med så mycket på helgen, känna att jag utnyttjar min ledighet och vilar upp mig. Nu är det mycket med vår renovering så nu är det inte lönt att skaffa städerska men till hösten kommer jag definitivt att göra slag i saken.
Idag har jag städat i sovrummet. Vi hade fått nya inneboende, dammråttorna! Men nu är de borta. Jag har bestämt mig för vilken färg vi ska ha i vardagsrummet, vilket inte är helt lätt. Jag vill ha vita väggar men att säga vitt till försäljaren skapar genast en massa motfrågor: Jaha, blåvitt, gulvitt - vilken sorts vit vill du ha? Jag ser ut som ett ufo, vad menar han? Vitt är väl vitt men icke sa nicke. Det finns 1000 tals nyanser av vitt. Och sen vill jag ha en fondvägg som går år det bruna hållet och historien upprepar sig. Men efter en del diskussioner så blev jag äntligen nöjd.
Jag har även hunnit med att sola lite, under tiden som Stora Syster spelade match. Det kändes underbart med dessa varma solstrålar trots att det blev förlust men eftersom det var en träningsmatch kändes förlusten OK.
Nu är det dax att knyta till kojs. Imorgon åker golvet ut så det gäller att kavla upp ärmarna!

3 kommentarer:

  1. Vi använder Rutavdraget till städning. Så skönt att få totalt städat var tredje vecka.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det där med RUT verkar jätte bra! Har funderat på det jag också men det har bara stannat vid tanken.........Vi har vitt med en liten ton åt det gula hållet men det märker man inte. Blått kan gärna bli lite kallt.

    Ha en skön söndag, här regnar det, bra för då försvinner snön!

    Kram Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera
  3. Under några år hade vi hjälp med städningen varannan fredag. Det var ljuvligt att komma hem till ett rent hus. Så det kommer att göra underverk på ditt humör alldeles säkert om ni gör slag i saken och använder RUT.

    Ha en bra dag i vardagsrummet.
    KRAM

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina