31 oktober 2010

Ny månad runt hörnet

Nu är det mörkt ute och oktober månad är redan slut. Dagarna har susat förbi och snart kommer vi in i vintertid. November månad är för många en tråkig månad som de bara vill lägga bakom sig men för mig har det aldrig varit så. Min älskade dotter fyller år och det är mycket som ska ordnas med inför jul. Det gäller att ha ett stort lager med energi, motivation, ork och glädje. Jag försöker att ta hand om sig själv, äta hälsosamt och sova ordentligt. Motivationen är A & O annars är det lätt att jag tappar fokus på det som betyder något för mig och det jag vill göra. Det är viktigt för mig att veta vart jag är på väg och varför. Jag ser framemot att snart få lov att börja julpynta och mysa i köket med alla gotter. Jag älskar alla dofterna kring jul och alla ljusen som lyser så vackert i mörkret! Och alla kramar som vi gärna delar med oss av. Ååhhh, allt detta gör mig så glad!

1 kommentar:

  1. Så härligt att läsa att någon skriver något positivt om denna tid av året! Visst är det mörkt och just idag är jag förtvivlat trött, men annars finns det något positivt med alla perioder och tider. Det jag skulle vilja ha är ett litet lager snö så att det blev litet ljusare här hos oss, vi har ju inga gatlyktor.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina