22 oktober 2010

Mysig avslutning på veckan

Anton vaknade med världens förkylning och kunde inte gå till skolan. Som tur var hade jag min dator med mig hem och då föll det på min lott att stanna hemma. Han sköter sig i stort sett helt själv. Det behövdes lite hjälp med lunchen. Syssolös som han är så rörde han ihop en kaksmet, vilken passade alldeles utmärkt till eftermiddags fikat. Kvällen avslutade jag hos Cecilia i Sjöbo. Cecilia är en underbar vän sedan tiden från mina högskolestudier och har samtidigt varit en gammal och kär arbets kamrat. Vi är ett gäng på fyra pigga & glada tjejer som fortfarande håller kontakten med varandra. Jag älskar dessa konstellationer som skapas av att man är tillsammans en tid i livet. Man har helt olika bakgrunder, lever olika liv och personligheterna är olika. Det är så lärorikt och utvecklande men pricken över i:et är att vi trivs otroligt bra tillsammans. Kvällen blev lång och först halv ett körde jag hem i ett mörkt och regnigt Skåne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina