2 oktober 2010

Fix & Trix

Idag spelar Emma sin sista seriematch och vi var några föräldrar som ville ordna med en liten fest för våra duktiga "pärlor". Dagens första punkt på schemat var matlagning och dukning och vi var snabba som vesslor för vi var redan färdiga vid tolv tiden. Anton och Krille hade handboll på sitt schemat och de var iväg på sitt håll. En av dagens roliga händelser var på handbolls matchen där jag satt och pratade med en kvinna bredvid mig. Efter ett tag sa hon
"- Jag kanske ska presentera mig - Mamma med ambitioner"
"- Herregud, är det du? "
Vi läser varandras bloggar och hon tyckte att hon kände igen mig när jag kom in och dessutom hade hon känt igen Anton. Det visade sig att våra söner spelar handboll tillsammans. Världen är bra liten. Det var ett mycket roligt och trevligt möte och det lär bli fler framöver om våra söner fortsätter att spela boll. Dessutom är det ännu roligare när det går bra för laget vilket det gjorde idag. Tränaren var super nöjd med deras insatser!

Ännu en fullpott var att Emma och hennes fotbollslag vann sin match. Det blev en riktigt fullträff för festen på kvällen som innehöll alla attribut för en trevlig fest , god mat, trevliga gäster, lekar och tacktal. Alla var nöjda och glada och festen blev lyckad, Jiippiee! Till sist återstod städning innan vi trötta begav oss hemåt i höstnatten. Imorgon ska jag sova lääängeee.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina