25 oktober 2010

Fin i håret

Tiden går så fort och lika fort växer mitt hår! Det är på pricken exakt fem veckor sedan jag var och klippte mig. Min frisör blir lika förvånad varje gång när hon ser vilken kalufs jag har hunnit att skaffa mig sen vi sist sågs. Idag blev det även lite ljusa slingor samt att brynen fick sig en omgång. Vintertid blir håret mörkt, ni vet så där råttblont. En obestämd bar färg som ingen vill ha, en sådan färg har jag vintertid och det gör inte mig speciellt glad. Men nu - nu är jag glad igen. Jag är så nöjd varje gång jag går därifrån.
Direkt efter frissan var det dax för veckohandlingen. Middagen är lagad och uppäten och alla älskade den. Nu sitter jag här med mitt kvällskaffe och en äggmacka och är sådär liten lagom nöjd med min dag fastän tvättstugan är full av tvätt som ska sorteras, flera dukar ska strykas, diskmaskinen ska tömmas och fyllas igen men vet ni vad, det bryr inte jag mig om just nu. Nu ska jag bara "chilla" som det heter på ungdomarnas språk!

En favorit kudde som pryder sin plats i soffan.

1 kommentar:

  1. När jag såg din överskrift tänkte jag att nu skall jag få se din nya frisyr.
    Vad spännande!
    Men nej jag fick se en kudde i stället (en mycket fin sådan dock, måste jag hålla med om) Hi, hi du är för rolig!
    Säkert blev det jättefint men hur ser det ut!!!
    Kram på dig Cina!

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina