1 september 2010

Äntligen

Idag har jag varit och hämtat vår dator och nu är den ofantligt snabb, mer intern minne, nya Windows 7 och så har de "dammsugat" den. Jag frågade ifall den var dammig och han tittade sådär lite snällt under glasögonen och jag förstod hans blick. Inga andra ord behövdes. Så ibland kanske ni ska ta och damma av er dator inuti också. Jag har installerat Windows Live Mail nu och nu återstår Office paketet och att ordna till med alla dokumenten. En liten klapp på axeln tycker jag nog att jag är värd. Datorer är inte min starka sida men jag ser det som kompetens utveckling och jag ska bli duktigare på det. Det kommer, det kommer så sakteliga!
Vad har jag mer gjort idag? Jo, packat för imorgon klockan halv sju på morgonen ska jag åka till Modena i Italien på konferens. Trevligt och ännu trevligare blir det när det är 25-30 grader varmt. Det ska bli riktigt nice!
Något annat som jag tycker är mysigt med denna årstiden är alla äpplen som finns i alla träden. Ser ljuvligt ut och jag blir så sugen på äpplekaka. Snart är det äpplemarknaden i Kivik och det är väl värt ett besök. Det finns jätte mycket fina konsthantverk att beskåda.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin bild! Inte visste jag att man kunde göra sådana konstverk av äpplen, men det var väldigt häftigt och oj vad gott det är med svenska äpple från Kivik!

    SvaraRadera
  2. Ha det toppen i Italy!

    Hur är det med lår och rumpa efter prov-träningen i tisdags?
    Min rumpa ömmar duktigt!
    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina