29 september 2010

Mysigt samtal

Vilken mysig eftermiddag!
När jag kom hem från jobbet så var båda barnen hemma. Anton var nyklippt och fin i håret. Han har en hästman som blir otroligt lockig om men inte håller efter den och dessutom så är det super tjockt! Emma satt och pluggade inför matte provet men vi hade en lång pratstund om framtiden och hennes fotbolls planer. Hon är ganska på det klara med vad hon vill göra och det känns ändå skönt. Det är när man är osäker som det blir jobbigt.
Middagen är överstökad och alla räkningarna är betalda. Med andra ord, vardagslunken är här och jag älskar den i sin enkelhet. Men inte för länge för då blir jag uttråkad men just nu är det detta jag behöver. Kram till er alla!

1 kommentar:

  1. Jag håller helt klart med dig, vardagslunken är att föredra. Mysiga samtal med barnen kan ibland fungera som en ren vitaminkick.
    Ha en bra torsdag. Kram Kristina:)

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina