12 september 2010

Släktkalas

Idag var det dax för släkten att komma och fira Anton. Vi är inte så många i vår familj men det räcker till när man ska ställa till med kalas. Anton hade önskemål om att vi skulle äta tacos men det är så uttjatat så efter en viss övertalning blev det kyckling. Jag hade förvisso inte berättat att det skulle vara en mängd purjolök i grytan samt mango. Lite hemligheter får man ju ha. Jag känner min son... Jag hann precis bli klar med allting innan gästerna dök upp. Alla var nöjda och belåtna när klockan var åtta på kvällen.Numera spelar Anton trombon istället för Baryton och instrumentet åkte fram och han fick visa sina färdigheter.

Ella och Sofie hittade till alla gosedjuren och de gömde sig i "Bob the Builder". De små flickorna håller oss unga och sysselsatta... Och det blev ingen simning idag heller. Jag vet inte ifall det är tur eller otur, det beror på vem man frågar. Jag har inte bestämt mig ännu... Men då fanns det tid över att sitta med Emma och hennes matteläxa. Att friska upp sina gamla hjärnceller är super roligt och speciellt när jag lyckas hjälpa henne! Så är denna veckan slut och så är även jag! Imorgon är det en ny vecka med en massa roliga saker som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina