11 september 2010

Silversmide!

Lördagen i Eslöv blev en oehört mysig dag i kreativ anda! Det var samling redan vi 9 tiden och vi hade förmånen att bli körda dit. Gissa varför? Jo, vi ville unna oss ett glas vin eller två under dagens gång. Dagens mål var att lära oss att smida i silver och lära oss grunderna i silversmide. Planen var en ring och ett par örhängen. Om tid gavs så var det fritt fram att vara så kreativa som vi bara kunde. Tempot var lite 'slow' enligt min mening. Jag föredrar lite högre tempo och det blev lite mycket väntan hela tiden. Vi var alla nybörjare som behövde hjälp hela tiden.Instruktioner, instruktioner!!

Hårt arbete kräver en god lunch. Vi hade alla fått i uppdrag att ta med något smarrigt till lunchen och alla hade förberett perfekt. Gott, aptitligt och ett perfekt upplägg en sådan här dag! Det blev en lång dag och trots att det var ett lungt tempo blev det ändå lite stressigt i slutet. Först klockan sju var jag hemma och då kunde jag sjunka ner i soffan men pizza. Önskvärt hade varit en god hemmalagad middag men det är inget för min man. Istället hade han storstädat hela huset och det är jag mycket glad och lycklig över. Man kan inte få allt! För min del blev det ialla fall ringen, ett par örhängen och ett egen designat halsband! Jag blev super nöjd! Nu ska det inhandlas en kedja till halsbandet sen är klart.

3 kommentarer:

  1. Tack för en mysig dag. Ditt halsband skulle jag kunna ge en slant för - det är jättefint!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så fina saker även du gjorde.

    SvaraRadera
  3. Wow, imponerande! Jag gillar dom raka orhangena! Haftiga!

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina