12 januari 2015

Vardag igen

Måndag igen!
Vart tog denna helgen vägen?
I och för sig har det varit lugnt för vår del med endast en handbollsmatch.
Men vi har haft sällskap av stormen Egon.
Hujedamig vad det kan blåsa!!!


Jag har fortsatt med min Aloe Vero Detox och i torsdags i förra veckan så mådde jag riktigt dåligt.
Hade frossa hela dagen och frös som en hund.
Kan det vara nyttigt tro?
Men skam den som ger sig.
Idag är jag inne på dag 6 och det känns skönt att få lov att äta middag på kvällen.
En liten middag med max 600 kalorier men om sanningen ska fram så är det ganska
mycket mat, om man väljer de rätta sakerna alltså.

Fredagen blev en lugn tillställning här hemma med bakad potatis till middag
och filmen Elysium på TV. En Science fiction film med Matt Damon i huvudrollen.
Och som jag har sovit i helgen.
Undrar om det är Detoxen som är boven i dramat?
Både fredag och lördag natt sov jag 10-11 timmar och det var såå skönt!


Lördagkväll tillbringade vi tillsammans med goda vännerna Per och Åsa.
Utanför ven vinden och det kändes ganska obehagligt.
Naturen är en stark kraft som kan göra vad som helst och 
vi människor är ganska små i sammanhanget.

Söndagen blev ett misslyckat projekt att försöka köpa lampor till sovrummet.
Jag hade sett en fin taklampa men naturligtvis var den slut i den färgen som jag ville ha.
Så jag fick vänta tills den om in i lager igen.
Som plåster på såren blev det lite nya blommor till de tomma fönsterkarmarna.

Idag har det varit jobb som vanligt, middag och träning tillsammans
med mina träningskompisar på Tone it Up.

I morgon är det en ny dag med nya förutsättningar och jag kämpar på med min mail.
Jag har en väldigt stor back-log sedan julledigheten men den är snart i botten.
Endast 20 mail kvar att besvara och ta action på.

Jag får bättra mig på att skriva inlägg.
Det är lite tråkig när det går för många dagar mellan uppdateringarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina